همه اطرافیان من!

"روزنوشت های یک مادر"

همه اطرافیان من!

"روزنوشت های یک مادر"

255.

این روزها شبکه سه برای عید تیزر سریال مهران مدیری را پخش می کند؛ همان سریالی که هنوز پخش نشده حاشیه ایجاد کرد و اعتراض یک صنف را برانگیخت. البته این مسئله هنوز برای من حل نشده که چرا ما، جماعتی که به راحتی جوک های قومیتی را منتشر می کنیم، جنبه و ظرفیتمان در این زمینه ها اینقدر پایین است که هنوز سریال را ندیده تنها از روی اسمش جبهه گیری می کنیم و اعتراض و ...

به هر حال با همه این حاشیه ها سریال "در حاشیه" آماده پخش است و از ششم فروردین شاید جماعتی به خاطر نام "مهران مدیری" نام خاطره انگیز اولین سریال های طنز تلویزیون، شب ها به تماشایش بنشینند. شاید هم اینطور نباشد. یعنی جماعتی هم مثل من به خاطر همین نام و با گوشه چشمی به نام های تکراری بازیگران هیچ رغبتی برای دیدن آن نداشته باشند.

چیزی که تا به امروز از تیزر سریال دیده ام فقط تکرار بوده است، همان بازیگران، تقریبا با همان گریم های تکراری، با تیکه های طنز تکراری غالب این سریال ها و ... و اینها -یعنی همه آنچه از تیزر برداشت می شود-  هیچکدام اقلا برای من تا اینجا جذابیتی نداشته و حس کنجکاویم را برای دیدن این سریال قلقلک نداده است.


در میان همه این نام های تکراری تنها نامی که شاید کمی برای من انگیزه  باشد برای دیدن این سریال، نام امیرمهدی ژوله که یک زمانی سردبیر چلچراغ و روزنامه نگار و طنزپرداز موردعلاقه ام بود به عنوان سرپرست نویسندگان است، گرچه او هم بارها و در مجموعه های مختلف با مدیری همکاری داشته ولی امید من به خلاقیت نویسنده ها بیش از بازیگرهایی مثل مهران غفوریان، جواد رضویان، محمدرضا هدایتی و حتی خود مهران مدیری است، چون در تمام این سال ها و تقریبا در هر نقشی که بوده اند همه چیز فقط تکرار بوده است و تکرار.




پ ن: می دانم که برای قضاوت در مورد سریالی که هنوز دیده نشده زود است اما این برداشت من از تیزر و جمع بندیم از اطلاعاتی بود که در این مدت جسته و گریخته از این سریال گرفتم.


پ ن: این نقد را به خواهش دوستی قدیمی نوشتم. مدت ها بود هیچ نقد و نظری اینچنین جدی ننوشته بودم. خیلی دوست دارم نظر شما رو در مورد نوشته م بدونم. میشه آیا؟؟


پ ن:چهارشنبه سوریتون مبارک!!




نظرات 3 + ارسال نظر
دختر گندمگون چهارشنبه 27 اسفند 1393 ساعت 08:17 http://dokhtaregandomgon.blogsky.com

به به مثل همیشه گرم و دلنشین.نوشته های تو من بکیو که به ذوق میاره.می خواد نقد باشه، می خواد هر چییز دیگه ای باشه.
اصلا همین نوشته های تو باعث شد که به جمع وبلاگیا بپیوندم.

فدای دوست گلم!
شاید انگیزه ت برای نوشتن وبلاگ من بو د ولی خودت یه پا نویسنده ای عزیز دل!

مریم گلی پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 12:07

نمیدونم ولی با تمام وجودم به مهران مدیری که بانی طنز در ایران بود و لبخند رو در بدترین شرایط به لبهای ایرانیان آورد و در این راه بسیار تلاش کرد و زحمت کشید احترام میذارم و یهش مدیونم .

من هم همینطور! تلاش های مدیری در این زمینه به هیچ عنوان قابل کتمان نیست. ولی قبول دارید از یک جایی به بعد دچار تکرار در همه چیز شده؟
البته این فقط نظر من به عنوان یه مخاطب معمولیه نه یک منتقد!

فانوس پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 16:36 http://mimfanoos.blogfa.com

من هم وقتی میخوام فیلم یا سریالی رو ببینم اول اسم نویسنده رو نگاه میکنم

اگه قاسم خانی ها با مهران مدیری همراه شوند عالی میشود اما کارهای آقای ژوله حداقل در سریال های مهران مدیری را نمیپسندم

پس یعنی شمام تنها امیدت به خلاقیت نویسنده هاست؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد