همه اطرافیان من!

"روزنوشت های یک مادر"

همه اطرافیان من!

"روزنوشت های یک مادر"

275.

این روزها با یک جست و جوی ساده نام یک خواننده معروف در اینستاگرام اولین چیزی که توجه هر کس را به خود جلب می کند، عدد کوچک تعداد فالوورهای این خواننده به نسبت محبوب است. اما نگاهی به کامنت ها حقیقتی را روشن می کند. حقیقتی به نام تقلب که در ابتدا در برنامه ای در یکی از شبکه های ماهواره ای رو شد و طرفداران و هواداران این نویسنده و خواننده سبک رپ را آشفته و عصبانی کرد تا جایی که صفحه این خواننده پر از ناسزاهایی شد که کمترین آنها دزد و کلاهبردار است و باعث ریزش هوادارهای این خواننده در دنیای واقعی و کم شدن عدد فالوورهایش در دنیای مجازی شد.

شاهکار بینش پژوه که با انتشار آلبوم اسکناس در سال 1383 و چند مجموعه شعر در ایران به شهرت رسید و خودش را به عنوان پایه گذار اولین ارکستر موسیقی تلفیقی ایران(موسیقی سنتی و غربی) معرفی می کند، این روزها به خاطر یک تقلب مقهور خیلی ها شده است. خیلی ها که فکر می کنند جناب شاهکار با این تقلب به شعورشان توهین کرده است.

تقلبی که در ساخت کلیپ یکی از آهنگ های معروف این خواننده صورت گرفته است. در ابتدای این کلیپ جمله Shahkar Binesh Pajooh and philharmonic orchestra in Barcelona  به چشم می خورد و این یعنی تصاویر کنسرتی که در کلیپ پخش می شود، قاعدتا باید در بارسلونا و با همراهی ارکستر فیلارمونیک این شهر ضبط شده باشد. سالن بسیار پر زرق و برق است و تعداد تماشاچی ها بسیار، آن قدر که شاید برای هر کسی در نگاه اول سئوال پیش بیاید که این همه تماشاچی –که اکثرا هم ایرانی نیستند- برای یک خواننده ایرانی؟ کلیپ به نوعی بسیار غرورآفرین و شاید از شاهکارهای جناب شاهکار به حساب می آمد. فقط کمی صدا و تصویر با هم نمی خواند که بینش پژوه در پاسخ به سئوال یک خبرنگار در این باره که تصاویر شما میکس شده به نظر می رسد، گفته بود: یک بار تصاویر را در کنسرت اصلی گرفتیم. اما موفق نشدیم صدای خوبی ضبط کنیم، بنابراین صدایی که قبلا در استودیو گرفته بودیم را روی تصاویر اصلی سالن گذاشتیم.

اما واقعیتی که در برنامه ...... دست آقای خواننده رو کرد این بود که  خیل عظیم تماشاچیان اروپایی که در آن کلیپ هیجان زده می شوند و بعضی جاها به خاطر شعرهای نه چندان با ربط خواننده ایرانی از جای خود برمی خیزند، در اصل تماشاچیانی هستند که به احترام نوازندگان قطعه ای از یوهان اشتراس موسیقی دان معروف اتریشی از جای برمی خیزند و اصلا سالنی که در تصاویر نمایش داده می شود، سالن Main Hall  انجمن موسیقی وین است.

اما اصل داستان چیست؟ در اصل کنسرت آقای بینش پژوه نه در بارسلونا به گفته خودشان و نه در وین (که از سالن آن کپی برداری کرده بود) اجرا نشده است. سالنی که با هنرمندی تمام سعی شده به عنوان سالنی در بارسلونا جا زده شود و تصاویر تماشاچیان آن از کنسرتی در وین وام گرفته شده است، در اصل سالن کنسرت آرام خاچاطوریان در ایروان ارمنستان است.

حال با این همه حقیقت جعل شده، به نظر شما آیا می توان به هواداران شاهکار بینش پژوه حق داد که عصبانی باشند و او را با الفاظ مختلف مورد عنایت قرار دهند یا خیر؟

 



پ ن: یادداشتم در صفحه موسیقی این شماره

نظرات 2 + ارسال نظر
مگهان چهارشنبه 27 خرداد 1394 ساعت 00:28 http://meghan.blogsky.com

خدااای من !

عجببب........ عجب ...

البته از وقتی از ایران رفت دیگه خواننده ی محبوب من نبود نه بخاطر رفتنش...بخاطر حرکات اشتباهش! ولی این دیگه شاهکااار بود واقعا! عین اسمش:|

یه جا تیتر زده شاهکار بود ولی حیف که تقلب بود!!

ندا چهارشنبه 27 خرداد 1394 ساعت 00:38 http://begoosiiib.mihanblog.com

من موندم با این همه هیاهوی تکنولوژی در زمان حاضر، چطور باز دست به همچین تقلبایی میزنن!!!

آخه با این همه هیاهوی تکنولوژی هم خیلی ها نفهمیده بودند و وقتی فهمیدند که اون برنامه تلویزیونی قضیه رو لو داد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد